pondělí 14. července 2014

Nový život, 13.díl

LoTé

"Určitě to zvládneš?" skousne si Sab spodní ret, když zastavíme před školou svaté Marie, nejproslulejší náboženské školy na celém západním pobřeží. 
"Jo," kývnu, i když si tím nejsem úplně jistá. V krku se mi pomalu ale jistě tvoří knedlík a žaludek mám jako na vodě. A to jsem v posledním týdnu, co jsme se se Sab a Lori konečně sestěhovali do prostorného bytu na losangelském pobřeží, dokázala všechny snídaně udržet tam, kam patří.
"Kdyžtak volej mámě, tví učitelé o všem ví, takže je s nimi jakž takž domluven záložní plán, kdyby se něco stalo jo?" pohladí mě Sab po rameni a já zase kývnu. Okolnosti mi ani na chvilku nedovolí zapomenout na můj handicap. 

"Tak hodně štěstí," usměje se na mě Sab naposledy a já se nadechnu a vystoupím z auta. Dobrý. Zatím si mě v tuctové uniformě a vlasy svázanými do pevného uzlu nikdo nevšiml. Fajn. Skvělý. Zhluboka dýchám a mířím k velkým vratům vedoucím na školní dvorek, přičemž si prohlížím skupinky srocující se tak nějak všude okolo. 
Pane bože, tolik stejně starých lidí na jednom místě jsem snad ještě nikdy neviděla. A ještě jsou tu z většiny holky, i když pár chudáků kluků nervózně přešlapujících v nažehlených košilích a vázankách bych tu taky našla. Najednou zatoužím tady někoho znát a vzpomenu si na Keatse, se kterým jsem od toho osudného dne v nemocnici nemluvila. Takže vlastně od našeho příjezdu... 
Jiné lidi tady neznám, Alexe jsem párkrát zahlídla na pláži, když jsme tam šly s Lori na procházku s Tobym, ale byl vždy v obklopení tolika lidí, že jsem si netroufla se k němu přiblížit a třeba ho jen pozdravit. Ale co kecám, nepozdravila bych ho, ani kdyby stál hned naproti mě a úplně sám. Člověk jako já nemá nárok na nic jinýho, než to co má. A i to je dost. 
Povzdechnu si a postavím se co nejdál od skupinek, abych mohla sama se svými myšlenkami čekat na to, až otevřou školu. 
"Taky tady nikoho neznáš?" ozve se za mnou tichý hlásek a já leknutím nadskočím.
"Prosím?" otočím se a očima hledám člověka, který oslovil zřejmě zrovna mě. 
"Ptala jsem se, jestli tady taky nikoho neznáš?" zopakuje tenký hlásek a zpoza sloupu se vynoří malinká blondýnka s dlouhými kudrlinkami a pohledem jako to nejčistější nebe v pravé poledne. Jenom vykulím oči na ten naprostý opak mě samé a zavrtím hlavou. 
"Jsem Angie," usměje se blondýnka nesměle a natáhne ke mně svou malinkou ruku. Jak výstižné, skutečně vypadá jako anděl. 
"Kamala," odpovím jí a ruku lehce stisknu. Sama jsem sice taky nijak zvlášť nevyrostla, ale proti tomuhle drobku jsem obr, nechci jí polámat všechny kosti v těle. 
"Máš krásný přízvuk, odkud jsi?" zeptá se mě, když na ni poprvé promluvím, a já se lehce začervenám. 
"Z Peru," odpovím jí a ona vykulí oči upřímným zájmem. 
"Woow, a jak ses se sem dostala?" vyhrkne zvědavou otázku a já ztuhnu. Přeci jí nemůžu říct, proč jsem se zčista jasna přestěhovala z Peru do New Yorku a pak sem?! Znám ji dvě minuty. 
Angie asi pozná, že o tom nechci mluvit, a tak mávne rukou. 
"Dlouhej příběh málo času viď? To znám, povíš mi to třeba jindy," mrkne na mě a pak ukáže na dveře školy. 
"Héle, už otvírají," vykřikne a já se na dveře vyděšeně otočím. Skutečně, dveře jsou otevřeny a skupinky puberťáků se začínají hlemýždím tempem šinout do budovy. 
"Připravená na čtyřletý teror?" podívá se na mě vážně a já vykulím oči. Cože?! 
Když Angie uvidí můj výraz, rozesměje se a chytne mě za ruku. 
"Pojď prosím tě," uslyším znovu ten její tichý vysoký hlásek a společně vyrazíme směrem ke... čtyřletému teroru??

Sorry, že to dávám až po deseti dnech, nějak nic nestíhám :P Ale 13+ je dobrá ne? :D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za tvůj komentář :) LoTé & EmBee