pondělí 10. února 2014

Frajer z deštnýho pralesa, 8.díl

LoTé

"Wohoo, lidi, věnujte mi trochu pozornosti laskavě," stoupne si Peter při snídani a zamává rukama, abychom na na něj alespoň otočili hlavy. Keaton s Tobym a Patrickem nejsou schopni téměř ani toho minimalistického pohybu, zřejmě celou noc prokecali. Peter je sjede zpytavým pohledem ale mlčí. Zřejmě je na ukecaný nezodpovědný puberťáky zvyklej. 
"Jak už jsem řekl včera, budete rozděleni do dvojic a budete společně s vedoucími, kteří by měli každou chvilku přijet," mrkne na hodinky ale přitom nepřestává rozdávat rozkazy. 
"No a tam budete dělat co je potřeba. Jde o to, že tyhle kmeny kvůli kácení tropických deštných lesů přicházejí o velkou část jejich
přirozené potravy, což je hlavně tropické ovoce a nejrůznější šťávy, které získávají z rostlin. My jim ale většinu ztracené potravy dokážeme nahradit a to je přesně to co vy budete dělat. Ale potom, co jim jídlo dodáte a vypomůžete jim se vším, co budou potřebovat, máte většinou volno, tudíž vás budou určitě provádět svoji vesnicí a okolím, však uvidíte sami," pokrčí Peter rameny a rozhlídne se po nás. 
"Nějaké otázky?" zeptá se a já se opatrně přihlásím. 
"Co přesně myslíš tím, že jim pomůžeme se vším, co budou potřebovat?" zeptám se když na mě kývne a on opět pokrčí rameny. 
"Tak kluci vypomůžou chlapům třeba s lovením, přestavěním nějakého domku... a holky obyčejně hlídají děti," zavzpomíná zpátky v paměti a Victoria vyjekne. 
"Jako na ně šahat?!" vykřikne a teatrálně se chytne za hrdlo. 
"Cože?" nepochopí Peter a tak Victoria otázku zopakuje. "Já budu muset jako šahat na ty... děti?" zeptá se se znechuceným výrazem v obličeji a Peter nad ní jen zavrtí hlavou. 
"To snad není možný," zašeptá Carly vedle mě a já pokrčím rameny. Očividně je. 
"Už jsou tu vedoucí!" ukáže Keaton ven z okna a všichni se začnou zvedat. 
"Tak si to užijte lidi, já jdu dělat ty papírový věci," zaksichtí se Peter a postrčí nás ke skupince vedoucích, kteří si nás už rozeberou sami. 
Nás se ujme sympatický Luke, který nás bez zbytečných proslovů naloží do auta a rozjedeme se úplně opačným směrem než ostatní skupinky. 
"Kam vlastně jedeme?" zeptám se po chvilce cesty, zrasované tak, že každou chvilku napadnu na Drewa. Ne, že by mu to vadilo. 
"Do takové malé osady, nedá se to nazývat vesnice. Žijí tam Čipajové, jestli ti to něco říká," podívá se na mě a já kývnu. Něco jsem o tomhle kmenu četla a Luke má pravdu v tom, že už moc příslušníků tohoto kmene bohužel nežije. 
"Kotě je chytrý," protáhne uznale Drew, když si všimne mého pokývnutí a já protočím oči. Jen Luke se zasměje. 
"Vy spolu chodíte?" zeptá se ale tváří se tak, jako že je to snad nad slunce jasný.
"Ne!" vyjeknu a při tom auto nadskočí tak, že se praštím do hlavy až mi vyhrknou slzy
"Promiň," usměje se Luke omluvně ale já si nejsem jistá, za co přesně se omlouvá a tak jen kývnu a utřu si slzy. Drew mě z ničeho nic šáhne na vlasy a já se po něm vyděšeně oženu. 
"Co děláš?" vyjeknu a on zvedne ruce v obranném gestu. 
"Jen jsem se díval, jestli nemáš bouli nebo tak," vysvětlí ale já se na něj stejně zamračím. 
"Víš co znamená jméno Sabara?" zeptá se mě Luke pobaveně když vidí moji reakci a já se na něj tázavě podívám. 
"Trnitý kaktus," odpoví mi s úsměvem a Drew se rozesměje. "Tak to sedí jak prdel na hrnec," dusí se stále smíchem a já překřížím ruce na prsou a až do cíle jejich vtípky ignoruju a zatvrzele koukám dopředu.
Když ale dojedeme do cíle a já vidím těch pár domečků a hromadu indiánů čekající na své jídlo a jejich běhající děti okolo, nedokážu se udržet. 
"Bože to je krása."

Ok lidi, jdu vám zodpovědět otázky které s největší pravděpodobností nemáte, ale já bych je po přečtení tohohle dílu měla, takže je sem prostě napíšu ;D 
1) Ano, Čipajové jsou skutečně indiánský kmen v Andách, hledala jsem to na wikipedii a tenhle kmen jsem si vybrala protože mi jeho název připomíná čaj. 
2) Ano, Sabara skutečně znamená trnitý kaktus a vlastně jsem si ho nevybrala nějak záměrně, prostě jsem si procházela anglický jména a viděla že tohle znamená trnitý kaktus a napadlo mě, že by se to dalo nějak použít v ffce (což se mi povedlo :D) a taky je to jméno strašně hezký takže asi tak ;D.
3) Ano, Victoria je skutečně taková pizda jak se chová, ale uznejte, bez ní by to byla nuda ;D.
4) Ano, jestli máte rády zemák, už vám došlo, že jsem totální idiot a že v Peru tropický lesy nejsou a ani nikdy nebyli, jelikož tam jsou hory že ano... No tak sorry, já mám zemák taky ráda ale tahle souvislost mi nějak nedošla :D Doufám, že mi tenhle malej kiks odpustíte a odteď si budete představovat děj někde v Bolívii, kde ty lesy ještě jsou :D  
Lajky potěší i když uznávám, že za tu hovadinu s lesem si to ani nezasloužím :/


Peace and Love,
LoTé

2 komentáře:

  1. To že v Peru nejsou deštný pralesy je všem si myslím jedno :D Krásně píšeš ;))

    OdpovědětVymazat
  2. Mě se moc nelíbí, že jí Drew tak pošťuchuje....celkem s ní soucítim :D A ty ZÁDA!! Já jsem pořád zvědavá co s nima má!

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za tvůj komentář :) LoTé & EmBee