čtvrtek 1. května 2014

Vybírání jména

LoTé

Zhluboka se nadechnu a ponořím svoje unavené tělo do bublinkové lázně vonící po levanduli. Jo, přesně tohle jsem po tak náročným dnu potřebovala. Natáhnu si nohy a položím si je na druhý konec vany. V takhle vysokým stádiu těhotenství pro mě žádná jiná poloha snad už ani neexistuje.
Když svoje bolavé nohy opřu o kohoutek, vytáhnu se o kousek výš a moje zakulacené bříško na mě vykoukne z pod hladiny. Něžně ho pohladím a odpovědí je mi silný kopanec přímo do dlaně. 
"Už se těšíš na svět, viď?" promluvím na svou zatím nenarozenou princeznu a ona mě na oplátku zase kopne. Au. Wesley pořád říká, že to bude naše malá fotbalistka.

Najednou se otevřou dveře do koupelny, dovnitř rychle vběhne Wesley a pak je co nejrychleji přibouchne, aby na mě nešla zima. Kecne vedle vany a vážně se na mě podívá. 
"Co je?" Vyděsím se. Takhle vážnej pohled jsem u něj snad nikdy neviděla. 
"Víš co jsme neudělali?" zeptá se mě vážně a já pokrčím rameny. Asi hodně věcí, ale netuším, kterou má zrovna na mysli. 
"Nemáme pro ni jméno!" Rozhodí rukama a já svraštím obočí. Vážně? Máme postýlku, kočárek, několik tun oblečení, vyvařené dudlíky i kupu hraček a na jméno jsme zapomněli?
"Ajo," řeknu jenom, protože si uvědomím, že po celou dobu holčičce říkáme jenom "naše malá princezna" a na jméno se v tom všem shonu asi prostě nějak zapomnělo. 
"Co budeme dělat?" zeptám se ho a on se pyšně usměje. 
"Koukej, co jsem sehnal!" Zamává mi před obličejem až nevkusně růžovou knížkou, na které je krasopisně napsáno: "Dívčí jména".
"Bezva, tak pojď vybírat." Zatleskám ručičkama jako malé dítě, ale Wesley zavrtí hlavou a sáhne do vody, ze které už všechny bublinky skoro vyprchali. 
"Prvně z toho vylez, dobře víš, že pro ani jednu z vás dlouhý koupele nejsou dobrý," zarozumuje vědomostmi, které zřejmě získal z nějaké ze svých knih, které pořád studuje, a když protestuju, přidá další moudro: "A navíc to bude za chvíli studený. Ať mi nenachladnete, holky!" Dá mi pusu na čelo a pak mi podá ručník, abych se mohla utřít, jelikož tenhle argument nedokážu vyvrátit. 

"Není to kafe, že ne?" zděsí se Wesley, když si sedám k němu na postel s hrnkem plným hnědé tekutiny. 
"Kakao." Protočím oči, jako by to byl můj učitel a pak se k němu natáhnu, abych si ukořistila knížku, kterou tak na poslední chvíli sehnal. Upřímně, mě by to nenapadlo. Asi bychom museli vybírat jméno podle kalendáře. 
"Tak se na to podíváme." Přitulím se k Wesleymu a otevřu knížku na první stránce. 
"No podle mě by to mohla být klidně Rosie." Dá mi pusu do vlasů, ale já nakrčím nos. 
"Moc dobře víš, že svoje jméno nesnáším. A navíc, je to neoriginální, pojmenovávat děti po sobě," odmítnu jeho návrh, který byl stejně spíš provokací a začtu se do seznamu dívčích jmen začínajících písmenem A. Aaliyah, Aasia, Aba, Abbey... Začneme spolu pročítat, ale po chvilce nás to přestane bavit, a tak mi Wesley zřejmě s nějakým geniálním nápadem v hlavě knihu zase vezme. Zavře oči a otevře knížku někde vprostřed. Taky způsob.
"Kamaria." přečte první jméno, na který mu padne zrak a já se zamračím. To zní divně. 
"Co to znamená?" zeptám se, jestli význam nezmění můj názor a Wesley nad významem povytáhne obočí. 
"Jako měsíc," přečte a podívá se na mě. Oba svorně zavrtíme hlavou a já mu knížku znovu vezmu. Stejně jako on zavřu oči a otevřu knížku na nějaké stránce.
"Nanna," přečtu jméno a Wesley se zamračí. 
"Ježiši jen to ne, tak se jmenovala naše učitelka, kráva jedna." Otřese se Wesley jen při vzpomínce na ni, ale já se začtu do dalších jmen. Idea, že by se naše holčička jmenovala na n se mi docela zamlouvá. 
"Ale n je docela hezký písmeno, že jo?" zeptá se Wesley jako by mi četl myšlenky a já jenom kývnu. 
"Tak řekni nějaký číslo, který odečteme od toho jména co nám vyšlo," napadne mě další alternativa jak malé vybrat jméno a Wesley se zamyslí. 
"Třeba šest," navrhne a já od Nanny odpočítám šest jmen dozadu a šest dopředu. 
"Nancy a Nara," přečtu mu jména, která mi obě připadají moc krásná a podívám se na něho. 
"Nara," zřekneme se a pak se na sebe usmějeme. A je to. Naše princeznička bude Nara.

Můj skromný příspěvek na téma mimina. Vím, že tam vlastně jakoby to dítě ještě není, a že je to takový divně přeslazený a tak ale snad se vám tahle moje ffka líbí :) Mám v zásobě ještě jednu, snad ji o víkendu spatlám :) Za lajky a komenty předem děkuji a mějte se krásně!

PS: Nara ve staré angličtině znamená nejbližší a nejdražší. Hezký, ne? :)


Peace and Love,
LoTé

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za tvůj komentář :) LoTé & EmBee